Retur

Ibland motsvarande inte produkten förväntningarna och då är det skönt att kunna returnera enkelt. Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar online. En vara som är i nyskick och med originalemballage kan oftast returneras men det finns några undantag. Du kan hitta mer information om dina rättigheter och villkor här. Om du har fått en returetikett i din leverans är det oftast smidigast att använda den men du kan förstås välja att skicka med ett eget fraktalternativ förutsatt att det är en företagsanpassad frakttjänst (ej ombud eller bussgods). 

Vid användande av fraktetikett från oss så kan debiteras vanligtvis fraktkostnaden automatiskt i samband med återbetalningen så att du inte behöver göra någon separat betalning av frakten. Kostnaden beror på paketets storlek och vikt. 


Så här gör du för att returnera med bifogad returetikett:

  • Packa ned varan/varorna och emballera väl så att de inte skadas i transporten.
  • Klistra etiketten på paketet. Etiketten måste sitta på en platt yta för att kunna maskinläsas.
  • Lämna paketet hos ditt paketombud. 

Detta händer sedan:

  • När vi mottagit paketet så kontrollerar vi varorna.
  • Returen registreras och vi meddelar Klarna/Swish för återbetalning/kreditering efter avdrag för fraktkostnad.
  • Vi meddelar dig att returen är mottagen och hanterad.


Vanliga frågor

Vad kostar frakten?

Kostnaden beror på paketets storlek och vikt och debiteras enligt tabellen nedan. Om ditt paket är större eller tyngre än 20kg samt 200cm så behöver specialfrakt ordnas. Kontakta oss för hjälp!


                       Maxvikt      Maxmått (L+B+H)     Pris
Liten 3kg 90cm 69kr
Mellan 6kg 125cm 89kr
Stor 10kg 150cm 149kr
Extra stor 20kg 200cm 259kr


Kan skicka med annat fraktbolag?

Absolut! Du väljer själv men det är jätteviktigt att den frakttjänst du då väljer är anpassad för leverans till företag. Paket som skickas till ombud eller bussgodsterminal hanteras ej. Är du osäker så fråga oss först. Vår returadress är:

AB Trumslagaren

Anläggarvägen 32

13644 Handen

Tel 08-55116535

Vilka produkter kan jag inte returnera?

Produkter som inte täcks av ångerrätten är hygienprodukter som hörselskydd, digitala produkter som programvaror, nedladdade produkter och specialbeställda produkter. För mer information se våra villkor. 

Jag har fått en defekt produkt, vad jag då?

Då ska du reklamera till oss omgående! Meddela oss vad som har hänt så bestämmer vi tillsammans vad som blir bäst lösning. Du ska inte returnera varan innan reklamationen är godkänd.

Hur lång tid tar det att få tillbaka pengarna?

Vi brukar vara snabba på att hantera de returer vi får men returtransporter tar vanligtvis ett par dagar längre än ursprungsleveransen. Så snart vi mottagit och behandlat din retur så meddelar vi Swish eller Klarna (beroende på vilken betalmetod du valt). Vid Swish-återbetalning kommer pengarna på några sekunder efter behandlad retur. Klarna hanterar dem normalt sett direkt men i vissa fall kan banköverföringen från Klarna till din bank ta några dagar men vanligtvis inom 3 bankdagar. 

Var hittar jag villkor?

Du hittar våra köpvilkor på denna länk:  Köpvillkor

Jag bor inte i Sverige, hur returnerar jag då?

Inga problem, du ombesörjer då returen själv. Se frågan längre upp om "Kan skicka med annat fraktbolag?"

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.