- Totalt 0 kr
Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du har möjlighet att undersöka varan hemma och returnera den om du önskar. Produkter som inte täcks av ångerrätt finns beskriva i distansköpslagen (exempelvis nedladdningar, specialanpassade produkter, hygienvaror (exempelvis öronproppar och in-ear) och plomberade varor). Förutsättningen är att produkten fortfarande är i nyskick och att du åberopat ångerrätten inom 14 dagar från att du mottagit din försändelse.
Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från då du mottog försändelsen. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.
Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.
Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan skickar vi dig en förbetald returetikett/porto. Ifall produkten inte kan repareras eller ersättas med en ny vara inom skälig tid så återbetalas du för varan samt eventuell fraktkostnad.
Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.
Instruktioner:
- Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
- Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
- Vid retur ska alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
Förpacka godset väl för att undvika skador. - Returer kan skickas som brev, Företagspaket eller motsvarande frakttjänst anpassad för leverans till företag. Observera att paketleverans till ombud inte accepteras.
- Returnera till: AB Trumslagaren, Anläggarvägen 32, 13644 Handen.
I många vissa kan det löna sig att använda vårt fraktavtal med DHL för returer inom Sverige. Du kan då köpa en färdig fraktetikett här.